8 μικρές αλλαγές για να αποκτήσεις μια ισορροπημένη διατροφή το 2024

Το 2024 ήρθε και έφερε μαζί του κινητοποίηση για να κάνουμε τη ζωή για τον εαυτό μας καλύτερη για τη νέα χρονιά.

Η παγίδα στην οποία πέφτουμε συχνά είναι να θέλουμε να τα καταφέρουμε όλα μονομιάς (και μάλιστα τέλεια) καθώς και να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα, ώστε να θεωρήσουμε τον εαυτό μας επιτυχημένο.

Μήπως κάνεις το ίδιο και με τη διατροφή σου; 

Για την αρχή της χρονιάς μπορεί να θέτεις μεγάλους και μη ρεαλιστικούς στόχους, για τους οποίους δουλεύεις για μερικές εβδομάδες και έπειτα ξεχνάς εντελώς.

Η πραγματικότητα είναι ότι δεν χρειάζεται να κάνεις μεγάλες αλλαγές. Μπορείς να κάνεις ορισμένες διορθώσεις και προσαρμογές στην καθημερινή σου διατροφή που θα κάνουν τη διαφορά!

 

Συνέχισε να διαβάσεις για να μάθεις ποιες είναι αυτές

8 μικρές αλλαγές μεγάλης σημασίας για να αποκτήσεις μια ισορροπημένη διατροφή το 2024

1. Εβδομαδιαία οργάνωση

Αφιέρωσε 30 λεπτά μέσα στην εβδομάδα σου προκειμένου να μπεις σε σειρά: 

👉 τι γεύματα θα μαγειρευτούν την επόμενη εβδομάδα;

👉 τι σνακ;

👉 τι υλικά θα χρειαστείς;

👉 πότε θα γίνει το μαγείρεμα;

👉 πότε θα γίνουνε τα ψώνια;

Η οργάνωση δεν είναι για να σε σκλαβώνει και να σου στερεί την ελευθερία επιλογών. Ίσα-ίσα, όταν έχεις βάλει σε σειρά όλα τα παραπάνω, αυτό που κατακτάς είναι περισσότερη ελευθερία κινήσεων για να υλοποιηθεί όντως η διατροφή των ονείρων σου.

Κάνε αυτό αν θες μια ισορροπημένη διατροφή που διαρκεί

Όταν οργανώνεσαι, εξασφαλίζεις ότι:

  • Πάντα θα υπάρχει διαθεσιμότητα θρεπτικών επιλογών.
  • Πάντα θα υπάρχει ποικιλία για να μη βαριέσαι.
  • Έχεις την ευκαιρία να δοκιμάσεις καινούργιες συνταγές που τόσο καιρό είχες καταχωνιασμένες.
  • Εξοικονομείς χρόνο.
  • Εξοικονομείς χρήματα

Κατέβασε αυτό το δωρεάν template για να οργανώσεις τα γεύματα και τα σνακ της εβδομάδας σου

2. Ενυδάτωση

Η καλή ενυδάτωση θα σε βοηθήσει να έχεις περισσότερη ενέργεια, λιγότερη νωθρότητα και καλύτερη συγκέντρωση και διαύγεια μέσα στην ημέρα.

Πίστεψέ με θα κάνει τεράστια διαφορά στη μέρα σου!

Για αυτό, έχε κοντά σου ένα καλό θερμός* γεμάτο νερό, φτιάξε ροφήματα και δοκίμασε blends τα οποία ξεπηδούν από νέες ελληνικές επιχειρήσεις και χρησιμοποιούν παραδοσιακά βότανα για εξαιρετικές γεύσεις και αρώματα.

3. Δώσε έμφαση στην ισορροπία, όχι στη ζυγαριά

Φαντάσου έναν άνθρωπο ψηλό στα 90 κιλά.

Φαντάσου έναν άνθρωπο κοντό στα 90 κιλά.

Φαντάσου έναν άνθρωπο μεσαίου αναστήματος στα 90 κιλά και που δεν έχει γυμναστεί ποτέ στη ζωή του.

Φαντάσου έναν άνθρωπο μεσαίου αναστήματος στα 90 κιλά που σηκώνει κάθε μέρα βάρη στο γυμναστήριο.

Τι παρατηρείς;

Όλοι έχουν το ίδιο βάρος. Ωστόσο το βάρος από μόνο του δεν σημαίνει απολύτως τίποτα!

Το βάρος επηρεάζεται από τα γονίδια, το μεταβολισμό (φυσικά) το τι τρως, ακόμα και από τον ύπνο σου.

Ταυτόχρονα, η ισορροπία αφορά όχι μόνο το βάρος και τη σχέση που έχεις με το φαγητό.

Για παράδειγμα, αν έχεις το σώμα των ονείρων σου ενώ η διατροφή σου είναι στερητική ή περιορισμένη σε ποικιλία ή αν δεν έχεις μία συνολικά καλή σχέση με το φαγητό, τότε δεν τρέφεσαι ισορροπημένα!

Τα θεμέλια της ισορροπημένης διατροφής είναι η καλή σχέση με το φαγητό. Πάνω σε αυτά τα θεμέλια βασίζονται οι πυλώνες της (ενέργεια, θρέψη και απόλαυση) και πάνω στους πυλώνες στηρίζεται όλο το οικοδόμημα της ισορροπημένης διατροφής

Ώρα για λίγη σκληρή αγάπη.

Αν προκειμένου να κρατήσεις το βάρος σου σε χαμηλά επίπεδα:

👉 στερείσαι αγαπημένα φαγητά

👉 έχεις κόψει τους υδατάνθρακες/ τη ζάχαρη

👉 κάνεις αποτοξινώσεις

👉 νιώθεις την ανάγκη για cheat meals

👉 αγχώνεσαι και νιώθεις ενοχές

👉 δεν τρως ενσυνείδητα

👉 αποφεύγεις να βγαίνεις με παρέα για φαγητό ή γλυκό (και αν πας, περιορίζεσαι)

…τότε η σχέση σου με το φαγητό χρειάζεται βελτίωση.

Είναι η στιγμή που πρέπει να βάλεις σε προτεραιότητα το να αποκτήσεις μία υγιή σχέση με τη διατροφή σου – όχι το τι δείχνει η ζυγαριά.

Το 2024 δώσε έμφαση στο να αποκτήσεις μία καλή σχέση με το φαγητό και να προσφέρεις στον εαυτό σου ενέργεια, θρέψη και απόλαυση. Το βάρος θα ακολουθήσει.

Κατέβα από τη ζυγαριά: πόσο ισορροπημένα τρως;

4. Ξεκίνα να ακούς το σώμα σου

Τι ακριβώς σημαίνει να ακούς το σώμα σου;

Σημαίνει να κάνεις έναν επανασυντονισμό και επανασύνδεση με τα αισθήματα της πείνας και του κορεσμού σου, με αποτέλεσμα να:

 

🌟 καταλαβαίνεις εύκολα ότι χόρτασες

🌟 δες τρως από βαρεμάρα ή «μιας και το βρήκαμε»

🌟 δεν τσιμπολογάς

🌟 δεν χάνεις τον έλεγχο

🌟 αναγνωρίζεις πότε όντως πεινάς ή πότε έχεις λιγούρα και το διαχειρίζεσαι αναλόγως

 

Ουσιαστικά έχεις αυτοσυγκράτηση, όχι επειδή καταπιέζεις τον εαυτό σου, αλλά επειδή το σώμα σου σού λέει ότι πείνασε ή ότι χόρτασε. Ότι θέλει ή ότι δεν θέλει άλλο φαγητό.

Το ακούς, πράττεις αναλόγως, συνεχίζεις τη μέρα σου. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

Πλέον δεν αμφιταλαντεύεσαι. Ξέρεις.

Οι φράσεις που ακούω πιο συχνά από πελάτες μου αφού επανασυντονίσουμε το αίσθημα της πείνας και του κορεσμού είναι:

 

«απίστευτο, το σώμα μου ξέρει»

«λες και το σώμα μου είναι έτοιμο να φάει»

προλαβαίνω την πείνα μου και δεν λυσσάω»

«έφυγα από το τραπέζι και ένιωθα άνετα – δεν χρειάστηκε να ξεκουμπώσω τη ζώνη μου»

«οι άλλοι πήραν μπέργκερ, αλλά εγώ δεν είχα όρεξη και δεν έφαγα: δεν ένιωσα να παρασύρομαι»

 

Μπορείς να φανταστείς πώς θα ήταν αν μπορούσες να τα πεις κι εσύ αυτά;

Αυτή η σύνδεση με το σώμα σου είναι το σημείο – κλειδί, προκειμένου να απαλλαχθείς από το άγχος που έχεις για το τι, το πότε και το πόσο θα φας.

5. Μη φτάνεις στο σημείο να πεινάς υπερβολικά

Έχεις παρατηρήσει να ξεφεύγεις σε ποσότητες όταν έχει έρθει η ώρα να φας;

Είναι λογικό, εφόσον είσαι νηστικ@ τόσες ώρες, το σώμα σου να θέλει να καταναλώσει μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού προκειμένου να καλυφθεί.

Γι’ αυτό, αντί να τα βάζεις με τον εαυτό σου που πεινάς διαρκώς, σπάσε τα μεσοδιαστήματα μεταξύ:

 

πρωινού – μεσημεριανού,

μεσημεριανού – βραδινού

…με θρεπτικά σνακ.

 

Αυτά θα σου προσφέρουν ενέργεια, θρέψη και απόλαυση για να νιώθεις άνετα μέσα στην ημέρα και να μπορείς να αποδώσεις στις υποχρεώσεις σου, χωρίς να αισθάνεσαι πείνα, έλλειψη ενέργειας και χαμηλή συγκέντρωση.

Αν θέλεις ιδέες για εύκολα και νόστιμα σνακ, κατέβασε αυτόν τον δωρεάν οδηγό που έχω φτιάξει για εσένα

6. Δοκίμασε ένα νέο προϊόν ή μία νέα συνταγή κάθε εβδομάδα.

Δες το σούπερ μάρκετ σαν ένα ανεξερεύνητο μέρος που σε περιμένει να το ανακαλύψεις: ψάξε για προϊόντα και εταιρείες που δεν έχεις ξαναδοκιμάσει ή που έχεις καιρό να φας.

Αυτό θα σε βοηθήσει να προσφέρεις ποικιλία στη διατροφή σου!

Όσο μαθαίνεις να τρως ισορροπημένα, όχι μόνο μαθαίνεις νέα υλικά αλλά και ξεκινάς να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά:

 

👉 στο σούπερ μάρκετ

👉 στα social media

👉 σε ιστοσελίδες

👉 σε γνωστούς σου

👉 στην τηλεόραση

.. για συνταγές που θα ήθελες να δοκιμάσεις αυτούσιες ή με κάποια δική σου παραλλαγή.

 

Βγαίνεις από το κουτί και η διατροφή σου αποκτά επιτέλους ενδιαφέρον.

 

Αυτό παρατηρούν πολλοί πελάτες μου, που είτε μου στέλνουν συνταγές που τους άρεσαν στο Instagram είτε που ξεσήκωσαν από κάποιο εστιατόριο. Κλασσικό παράδειγμα αποτελούν οι διάφοροι συνδυασμοί σε σαλάτες, wraps και μπολ γιαουρτιού που τους άρεσαν σε κάποιο μαγαζί και θέλησαν να δοκιμάσουν να φτιάξουν οι ίδιοι.

 

Πράγματα σαν αυτά, δυσκολεύεσαι να τα παρατηρήσεις όταν τα συναισθήματά σου για τη διατροφή σου είναι το άγχος, οι ενοχές, η ανασφάλεια και η απογοήτευση.

 

Ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή αισθάνεσαι αυτοπεποίθηση, άνεση και σιγουριά, ενώ έχεις την ελευθερία να δοκιμάσεις και να πειραματιστείς με προϊόντα και συνδυασμούς που απολαμβάνεις!

 

Όχι άλλο πια στο ίδιο βαρετό τοστ κάθε βράδυ, στο ίδιο γιαούρτι, στην ίδια σαλάτα.

 

Πλέον απολαμβάνεις ποικιλία χρωμάτων και γεύσεων που ανεβάζει τη διατροφή σου στο επόμενο επίπεδο.

 

7. Εφάρμοσε τη Χρυσή Πεντάδα

Τα 5 μέλη της Χρυσής Πεντάδας είναι:

Υδατάνθρακες + Πρωτεΐνες + Λίπη + Φυτικές ίνες + Απόλαυση

Η Χρυσή Πεντάδα προσφέρει στο σώμα σου τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να έχεις καλή θρέψη, την απαραίτητη ενέργεια, αλλά και την απόλαυση που τόσο επιθυμείς στη διατροφή σου. 

Αυτές άλλωστε οι τρεις λέξεις αποτελούν και τους πυλώνες της ισορροπημένης διατροφής:

⚡ Ενέργεια

💪 Θρέψη

😌 Απόλαυση

Ταυτόχρονα, χρησιμοποιώντας τη Χρυσή Πεντάδα, έχεις την ευκαιρία να εμπλουτίσεις τη διατροφή σου, μιας και μπορείς να δοκιμάσεις νέα προϊόντα ανάλογα με το εκάστοτε μέλος της.

Αυτά είναι τα 5 συστατικά ενός ισορροπημένου γεύματος

8. Κατάγραψε το ΓΙΑΤΙ σου

Ένας κλασικός λόγος για τον οποίο μπορεί κάποιος ακόμα και να παρατήσει εντελώς την προσπάθεια να αποκτήσει μια ισορροπημένη διατροφή, είναι ότι χάνει το κίνητρό του.

Αυτό μπορεί να συμβεί και με πράγματα που δεν έχουν σχέση με τη διατροφή, όπως:

  • Τη γυμναστική
  • Ένα project που ανέλαβες
  • Τη δουλειά σου

Αυτό που θέλω να θυμάσαι είναι ότι σε τέτοιες στιγμές, πρέπει να γυρνάς στο ΓΙΑΤΙ σου:

  • ΓΙΑΤΙ ξεκίνησα εξαρχής;

Άλλες ερωτήσεις που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου είναι:

  • Τι θα συμβεί αν τα παρατήσω; Πώς θα αισθάνομαι;
  • Τι θα συμβεί αν συνεχίσω την προσπάθειά μου; Πώς θα αισθάνομαι;

 

Βρες τι σε κινητοποιεί και δημιούργησε μηχανισμούς που σε βοηθούν πάνω σε αυτό.

Μην αφήσεις (και) αυτή τη χρονιά να πάει χαμένη ως προς τη διατροφή σου!

 

Περίμενες ένα σημάδι για να ξεκινήσεις να τρως ισορροπημένα; Αυτό είναι

Αυτήν χρονιά μην κάνεις το ίδιο λάθος με τις προηγούμενες και να θέσεις τεράστιους στόχους, οι οποίοι ήδη σου φαίνονται δύσκολοι και δεν πρόκειται να τους κρατήσεις για πάνω από μερικές εβδομάδες.

Το να ξεκινάς να προσέχεις, αλλά τελικά να αφήνεσαι, δεν θα σε οδηγήσει πουθενά

Ξεκίνα με μικρούς στόχους και το πιο σημαντικό ζήτα βοήθεια από κάποιον, ο οποίος που μπορεί να σε κρατήσει από το χέρι και μπορεί να σε καθοδηγήσει βήμα βήμα προς την ισορροπημένη σου διατροφή.

*affiliate link

Συμπέρασμα

Μερικές μικρές αλλαγές μεγάλης σημασίας ώστε να αποκτήσεις μια ισορροπημένη διατροφή το 2024 είναι η εβδομαδιαία οργάνωση, η ενυδάτωση, η έμφαση στην ισορροπία, (όχι μόνο στη ζυγαριά), η πραγματική σύνδεση με το σώμα σου, η προσθήκη σνακ ανάμεσα στα γεύματα, η ποικιλία προϊόντων και συνταγών, η εφαρμογή της Χρυσής Πεντάδας και το ξεκάθαρο κίνητρο.

Tags: No tags

Προσθέστε σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *